Spontaniteten själv...

...det är nog jag i ett nötskal! Klart att man måste ha en röd tråd man följer här i livet, men jag älskar när det rockar loss och man tokar till saker och ting. Man måste våga leva lite utanför det som förväntas av än. Just nu har jag hoppat på den hittills tokigaste berg-o-dahl banan i mitt liv. Ibland är man ledsen och önskar man hade mer struktur men oftast vaknar jag med ett léende på mina läppar varje dag jag får leva och se vad som erbjuds mig idag. Jag har en underbart frisk och aktiv liten son som jag får följa varje dag utvecklas till en stark och glad individ. Det är nog få förunnat att kunna få göra det. Jag har en liten tösabit i magen som snart kommer bringa så mycket kärlek och glädje och ge familjen Mendonca ännu en dimmension. Jag älskar det, Tanken på vad vi har och vad som komma skall. Give me more... 
Måste ju bara få lov att dela med mig av stats för min 19 månaders busunge. Vi var ju som sagt hos våran underbara Dr och fick då kvitto på att ungen växer och utvecklas precis som han ska. Han är på väg upp i det blå som vi vetat om länge och går en ljus framtid till mötes om han en dag vill bli basket spelare. Han är nämligen 92 (36 in) cm lång grabben (97th percentile) och väger hela 13,6 kg (30,1 lbs, 90th percentile). OMG, egentligen borde man ju kunna höra honom växa med tanke på att det verkligen går undan.

Igår blev det Pizza Hut till middag då ingen av oss kände för att slava timmar framför spisen och disken. Det var superduper gott och gillades av busungen också. Man får ju lov att unna sig lite gott då och då, inte sant?

Idag for vi in till Phoenix med den andra familjen Mendonca och besökte Phoenix Childrens museum. Tydligen hade US Airways sponsrat något bygge där inne så idag var det gratis för anställda där. Barnen hade superduper kul och Noah blev så trött så trött att ögonen gick i kors när det väl var dags för hemgång. Fler bilder på det kommer imorgon för nu måste jag gå och förbereda lite grubb och gott till 4 härliga par och några av deras goa ungar. Vi bestämmde lite spontant för några timmar sedan för att ha lite fest hemma hos oss så Bart och jag fick dra ut dammsugarn och slänga in tvätt och disk för att snabbt fräsha till lite här hemma. Vi har märkt det att drar man ihop ett gäng samma dag man är sugen på att umgås brukar det oftast bli bäst och mysigast. Inga ursäkter och bortförklaringar utan de som kan kommer helt enkelt. Det blir amerikanarnas favorit: grillade hamburgare idag. Yes, du hörde rätt! Grillen ska gå varm och vi ska nog ha en riktigt trevlig kvaäll i vänners sällskap! Puss på er där ute i värden, vart ni nu befinner er. Våga nu släppa lite på tyglar och var lite wild and crazy, precis så som jag hade varit.

Tänk vad konstigt egentligen, om jag inte tagit mitt pick och pack och farit till Hawaii den där hösten med syrran. Då hade jag aldrig fått uppleva den coolaste resan i mitt liv, aldrig träffat Bartan, aldrig haft så underbart kul med min goa syrra Jenny, aldrig fått min fina Noah eller aldrig varit den personen jag är idag. Jag vet att allt man gör eller får uppleva har en mening med sig. Ibland när man är mitt uppe i det så ser man det inte, men ger man det lite tid förstår man och alla pusselbitar lägges på plats!
Skickar kärlek i massor till var och en av er!

Kommentarer
Postat av: susanne

Kärlek tillbaka till jordens mest spontana och livsglada snart tvåbarnsmor, nämligen min dotter Josse.

Vad skönt att det är bättre idag.

Omg vad Noah växer. Men han har att brås på

ha en fin dag

kramar Mamma

2011-01-16 @ 08:49:56
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja det stämmer, lov u. u go girl=)

2011-01-16 @ 09:07:47
Postat av: Carran

den där pizzan ser inte helt dum ut ju..fina bilder som vanligt..har inte kunnat ringa i helgen, tog en sistaminutenbiljett till jens i gävla så det e därför.



Hoppas i alla fall vi kan höras snart igen sis, saknar dig.



Ha det fint..pussokram från carran

2011-01-16 @ 13:59:29
Postat av: Cissi

Här regnar det och ni grillar, låter ju inte helt fel :)

Hoppas kvällen blev lyckad!!

Kram

2011-01-16 @ 16:58:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0