Upp och ner


Jag vet att det varit lite kass uppdatering har inne pa den senaste tiden, man jag har verkligen haft mina sjal. I fedags korda Noah och jag in till Bartans jobb och vi kakade lunch pa ett jattegott hamburgerhak. Noah at inge hamburgare vilket sa har i efterhand var tur. 2 timmar efter att vi kom hem borjade jag kanna mig konstig men ignorerade det ett tag. Men snart sa borjade det kora ocj jag forstod att jag fatt besok av den beromda Ullrik. Matforgiftning! Bart kom hem fran jobb och aven han madde illa. Snacka om att man blir orolig for lillan som inte sprallar rundor lika mycket medans man sjalv kanner sig gronare an gronast i skallen. Fy tusan! Det anda man onskade sig var att bli frisk igen. Dagen efter var man inte pigg alltsa men nu sa ar man pa fotter igen. Aldrig mer burgare for var del i alla fall. Eller naja, ett par veckor kanske kan racka :)

Noah fick ligga och bladdra i en bok innan han somnade haromkvallen och nagon timme senare nar Bart och jag skulle titta till honom hittade vi honom snarkandes med boken over huvudet. Snacka om att han arr goo var lille Noah. Sa full i bus, pahitt och personlighet till tusen. Bart och jag fick oss ett valdigt gott skratt kan jag meddela.
Har sitter tjockisen Josse och njuter av en iced coffe mocha fran Starbucks dara! Man far ju lov att lyssna pa sina gravidcravings, sarskillt efter Grona Hissen! Lillan i magen sparkar ibland sa mycket att man kan tro att dar bor en alien i magen. Magen skuttar ivag eller formar sig pa en massa knasiga satt.
Lite busbilder pa varldens busigaste Noah och hans nagot tokiga morsa. Nar jag ser honom sa har sa ser jag verkligen minibart i honom. En rikgtig liten amerikan minsann!
Vecka 30 gick vi in igar! Ja, jag sager da det! Jag fattar det knappt att vi snart ska fa se lillasyster live. Maste saga att jag kanner mig oforskammt pigg pch allert, mina fogar ar verkligen snalla mot mig nu for tiden. Aven om jag skuttar rundor och jagar Tarzan och tranar lite da och da sa kanner jag mig inte hoggravid precis. Kankse ar det tack vare att man haller sig pa fotterna och haller igang som man inte hinner kanna efter och klaga och tycka synd om sig sjalv. Man vet ju inte riktigt hur framtiden kommer att se ut men just nu mar jag perfa och njuter av att vara gravid. Men det ar klart att man langtar efter det lilla livet dar inne, men jag vet att den dagen kommer sa snart. Nu ar det pyssel infor Sverige resan som hagrar. Maste skriva listor pa allt som ska packas till bada barnen och skaffa vinterklader till oss alla. Har ju hort ryktas om att det forfarande ar snorkallt hemma. Huva, det kommer bli kansigt att satta pa sig riktiga skor och inte kunna knata rundor i flipflopps langre. Har inte hittat nagra vettiga vinterjackor till mig och Noah har borta. Finns verkligen inte att fa tag pa sadan klader kan jag saga. Blir att handla battre klader nar vi val ar hemma. Naja, som ni marker ar det lite att tanka pa. Men det loser sig nog.
Har borta drunknar vi i solsken och nu borjar det varma pa rikgtigt skont. Har tar vi oss en kvallprommenad runt varat grannskap och Noah har shorts och t-shirt pa sig. Klockan ar nog narmare 18:00 har men det ar nog fortfarade ca 20 grader just den har dagen.  Helt underbart gott. Nastan sa att man glommer bort att njuta eftersom det ar vardagsmat.
 
Mate bara gratulera lilla Ashlyn som fyller 9 ar. Vi firade mad tarta och glass. Hennes mamma Amy har gjort denna handvaske-tarta. Jag ar inget tartfan sa jag provsmakade den inte men visst ar den fin!

Kommentarer
Postat av: susanne

Härliga bilder på mamma Josse i vecka 30. Du är så fin kära dotter.

Roligt att se Noah somna med boken över huvudet.

Solen verkar värma er rejält. Sol har vi men det är kallt

kram mamma

2011-02-14 @ 21:38:44
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Helena

Oj vilken otur m burgarna, blä. Söt bokmal ni har! Z gillar oxå litteratur o bläddrar o bläddrar. Jag har vinterjacka att låna ut om du behöver. Kram

2011-02-15 @ 08:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0