Temlor


Ge mig...i massor! Tycker jag laser och ser overallt hur folk hemma bara frossar i dessa sma delikata bakverk. Man kan ju inte bli annat an avis pa alla er svennar som bara kan kuta in pa narmaste fik och sen bara trycka i er en efter en. En annan far val knada ihop en lite deg eller natt, men vem har energi till det? Far val bli en trakig munk eller natt! Jag vet ej hur det ar mojligt, men pa nagot vanster kan man fa for sig en sak och sen inte fa det ur det lilla hjarnkontoret dar uppe forrans man far det man vill. Kan det ha att gora med alla tokiga gravid-hormoner man gar omkring med? Jag antar det, for sa har tokig brukar jag ju inte vara!

Pa tal om dille! Vet ni vad Noah har fatt dille pa? Jo, rita! Sa fort man sager rita eller visar honom kritorna blir han helt lyriskt glad och skuttar upp i sin stol. Kolla in sa fint och farggrant minsann! Kan man kanske har arvt sin mors konstnarliga adra?  Tror inte annat! Nu far det bli inhandling av div. pyssel-ateraljer sa som lite playdough!
Sotaste tvatten evor! Kolla in Noah sa gullig han ar. Haromdan nar jag holl pa med tvatten sa skuttade han in i torktummlaren minsann. Han ar numera sa hjalpsam har hemma. Ska man sa fixa, tvatta eller diska sa vill han vara med pa ett horn eller 2. Ja, till och med dammsuga gillar han! Igar nar jag gick till tvattstugan med en korg smutstvatt och sen gick ut igen, blev han sa ledsen eftersom han trodde att jag var klar och att han inte fick hjalpa till.
  
Noah har alltid haft en vilja av stal. Men nu nar den harliga trotsen ar har ar det ibland omojligt att fa honom att gora som man vill att han ska gora. Han ska numera inte sitta i sin stol nar han ater. Han vill hellre sitta pa mammas stol och ata ska man absolut gora sjalv. Mata honom har jag inte fatt gora sen han var typ aret. Han har atit sjalv sen dess och visst gar det oftast bra. Noahs vilj sitter i ett trad och vaxer. Kopte jordgubbar igar, fruktansvart goa sadana, och eftersom Noah alskar dessa roda sma delikatesser far han ocksa smaka. Jag visade honom asken och bad honom ta en av de. Men det vara bara det att han inte visste vilken hans kulle ta, eller anns om han ville ha en. Han tog en efter en stund och tog en tugga, men han insag efter en stund att det inte var den gubben han ville ha. Envis morsa som han har sa fick han sa noja sig med den gubben han tuggat pa. Ojojoj vilket liv det blev. Men jag bara satte ungen i bilen och dar satt han och skrek som en stucken gris. Men efter 5 minuter horde jag hur han smaskade i sig den dar forbaskade gubben. Nagot jag lart mig pa den senaste tiden ar att inte ge honom nagra val. Har ar din jordgubbe. Punkt slut. Inte, ska vi lasa den boken eller ska vi lasa den boken? Utan nu ska vi lasa denna! Man sparar sig lite konflikter pa detta sett. Far har ett utbrott och borjar grata sa ar det bara att ignorera honom tills han sjalv kommer pa att mamma inte altid har sa fel. Jaja, man lar sig varje dag. Just nu haller jag alltsa pa att skriva min alldeles egna mamma-manual. For alla barn ar olika och alla mammor ocksa for den delen.

Idag ska jag och busen aka och luncha med pappa-Bart! Hoppas vi hittar ett gott mexikanskt hak. Har aven fatt dille pa detta numera. Skont att det ar fredag tycker vi. Det betyder en massa mys och trevligheter med mannen i huset. Jag ska passa pa att plugga en massa medans Bart far stimulera den vilda Tarzan. Min energi har varit lag denna veckan. Mmen jag antar att det ar min kropp som sager ifran just nu. Produktionen av ett stycke flickebarn sker nu pa hogsta niva och det marks. Jag kan liksom inte halla samma tempo langre. Far helt enkelt vila mer. Men hur latt ar det pa en skala nar man far jag en vild onge stup i kvarten? Hehhee! Ha en trevlig helg mina underbara foljare. Kramar med tryck i skickar jag via sajbervarlden

Kommentarer
Postat av: susanne

kramar tillbaka till er over there.

Ja det är ju bra med en egen mammamanual. Kanske något du kan förmedla till andra mammor i samma situation. Det är så rätt att du aldrig får ge dig för kampen mellan Noah och dig skall du alltid vinna.

Ha det gott och skönt eftersom det lilla livet i magen också behöver mycket av dig just nu. Du delar med dig av din mammaenergi till två barn nu lilla mamma.

kramar från Susanne som delat med sig till nio barn

Skoj bara för det vet du ju redan. Men bara som en liten påminnelse bara.

2011-02-05 @ 09:38:34
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: carran

så stor tumlare ni har..hihi..hoppas allt e bra, ringde häromdagen o spleade in ett meddelande, hoppas det verkligen kom til er;)tänker på er o saknar er en massa, kramr med tryck i tillbaka till er älskade familjen mendonca:)

2011-02-05 @ 17:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0