Express Christmas

I veckans avsnitt av Modern Family (om ni inte ser den serien sa gor det, sjukt rolig serie) hade de en express Christmas da alla skulle fira jul pa olika hall. En express jul var precis vad vi hade igar. Barts pappa skulle ju som planerat komma med julklappar, sedan ringde Amy och ville gora likadant och da var det ju bara for oss att bjuda in Barts bror med familj ocksa. Bart slangde ihop nagra magiska Peanutbutter cookies ocj jag dog over med dammsugaren och moppen och hoppa in en snabbis i dushen.
Spontanitet ar min expertis sa darfor gillar jag nar man bara traffas sa dar en vanlig eftermiddag och hanger tillsammans. Det blir liksom sa mycket lattare da. Barts pappa maste nog vara jordens basta farfar och jag vet vart min man har fatt sitt goda hjarta ifran. Sa odmjuk, vanlig och sa otroligt generos att det gor ont i mig. Han har gatt och bestallt filten med lillans nanm pa och bara en sadan sak gor mig nast intill tarogd. Desutom fick lillan den fina ugglelampan och kudden till sitt snart egna rum, precis det som jag bad om till lillan. Noah fick en stor rejal verktygsbank och en spindelmans figur desutom. Bart och jag fick ett presentkort till var absoluta favorit restaurnag plus en STOR slant att kopa det vi ville for. Alltsa hur generos kan man bli egentligen? Jag ar verkligen sa glad for min svarfar, att han finns i vara liv. Han var ju nara pa att stryka med i sjukdom for bara nagra fa ar sedan och darfor ar vi extra glada att han finns ibland oss idag. Att han sedan avgudar mina barn ar ju saklart en stort plus i kanten. Av resterande familjemedlemmar fick Noah narga leksakbilar, lite klader (inte det roligaste for en 2 aring kanske men dock sa klart behovligt nar han vaxer sa det knakar var langskonk), lillan fick sota klanningar som passar perfekt nar det borjar varma pa har borta igen. Noah hade sa klart roligt med alla sina kusiner har hemma men lillan hade allra roligast at allt papper och alla rosetter.
 
Efterat var det jag som satte mig med ett glas vitt vid mitt sybord. Sitter och koncentrerar mig pa mitt nya projekt som kommer bli arets julklapp at en mycket speciell person. Idag har jag gjort en ganska crazy grej, namligen laserbehandlat mina armhalor. Snart har jag alltsa permanent lena armhalor. Skulle egentligen gjort underben ocksa men da den lasermaskinen lag nere fick jag gora armarna istallet och priset for detta noll kronor. Kan saga att det gjorde asont, som att fa 20 getingstick eller natt. Nu sa har efterat ar det lite omt precis som om jag solat och brant mig lite. Bart for precis ivag till flygplatsen for att kopa vara flybiljetter sa hall nu tummarna att vi kommer ivag. Lillan ar arg idag, eller mer lite lattirriterad. Ata vill hon knappast gora sa kanske att hon har natt vajsing med halsen eller kanske oronen igen. Hoppas det ger med sig. Nu vantar en kopp kaffe och en kaka fran igar. Ha det underbart mina vanner

Kommentarer
Postat av: Susanne

Underbart julfirande med en härlig familj i USA.

Vi har tur som får rå om er på riktigt under vår jul här hemma i Sverige.

Snäll farfar barnen har. Glädje från mormors hjärta.

varma kramar Mamma och mormor

2011-12-13 @ 10:13:45
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0