Fölsedagsgrisen


Bart is the BBQ-master. Eller nja, hur svårt är det att få till den godaste grillade maten på nolltid med denna finfina gasolgrill. Fatta vad skönt att slippa kol och tändvätska! Nu är det bara att slå på gasen och slänga på kootletterna. Mumma, mumma blir det! Vi grillar numera allt vi kommer åt. Kan varmt rekomenderas att införskaffa till er som gillar grillat. Mycket enklare!

Noah älskar att titta på barnprogram som sagt och sitter gärna och tittar medans han myser i mammas fåtölj. Han är så himla go, tar snuttisen och filten och kryper upp i mammas famn och bara myser. Han är en riktig mysunge den där Noah.

I helgen som gick firade vi min älskade och underbara man som nu fyller 30 bast. Han ville ha ett pool-party och frågade snällt sin goa far Mike om vi fick vara hemma hos honom. Inga problem! Vi fixa god mat och jag bakade mina legendariska Peanutbutter cupcake istället för tårta. Det var en riktig hit bland alla PB tokiga amerikanare. Det har börjat svalna lite här nu och det gillas skarpt av alla lokalbor. Vi har väl fortfarande nästan 35 grader om dagarna, men det är en sån lättnad ska ni veta! Det har kommit några droppar regn också och ALLA här blir så glada för dessa få droppar att de jublar av glädje. Det är ganska komiskt för ibland när man sitter och ser ett program på TV så kan de helt plötsligt mitti varna för en kommande "thunderstorm" och sen förväntar man sig att taket ska trilla in eller att blixtrarna ska slå ner i huset. Men vad händer? Lite vind, 10 små droppar regn och sen har "ovädret" blåst förbi. Lite komiskt, men nu har man vant sig och tar dessa prognoser med en stor nypa salt. 

Jag kan själv Mamma! Om Noah får bestämma vill han helts göra allt själv! Undrar vem han fått den attityden ifrån? Hmmmm...kan det vara hans envisa morsa kanske?

Här ska vi precis hugga in i efterrätten. Bart blev firad med dunder och brak och jag tror han gillade det skarpt.

Kommentarer
Postat av: susanne

Grattis Bart!

Presenten kommer med Josse hoppas jag

hälsningar svärmor i Sverige och alla andra

2010-09-01 @ 19:23:09
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Ida

shit vad stor Noah blivit nuu!!! :D sööööötnos!



Hälsa grattis till Bart från mig!!

2010-09-01 @ 20:19:27
URL: http://thesociety.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0