Nu är det slut med bitterfitterierna Josse


Jag har varit så himmla ledsen, sur och arg sen jag kom till USA igen. Jag säger bara stackars Bart alltså, som han får stu ut med mina bitterfitterier! Jag kan ju meddela att man med alla hormoner som snurrar runt i kroppen just nu, går med gråten i halsen mest hela tiden. Men sen så känner jag mig väldigt "ensam" här borta. Hela mitt kontaktnät finns hemma i Sverige. Jag har Barts familj här, men de är ju på sitt sätt och inte alls lika kramgoa som min familj. Men nu har jag varit här borta i 2 veckor och svurit, gråtit och varit allmänt sur på det mesta. Det är inte likt mig alltsså, jag älskar att vara glad och att skratta är bland det bästa jag vet. Så nu har jag bestämmt mig; När jag vakanr på morgonen har jag ett val. Jag kan välja att vara en bitterfitta och förpesta vardagen för alla runt omkring mig. Eller så kan jag välja att vara glad och se glädjen igen. Så nu har jag gjort ett val. Nu är det sluttjurat för josses del. Jag har börjat söka lite ströjobb i bland annat några butiker. Jag menar, jag fixar inte att bara gå hemma hela dagarna. Jag har börjat klättra på väggarna här. Stackars Noah tycker nog jag är det tråkigaste mamman just nu. Jag är ju fortfarande så fullproppad med gravidhormonerna som gör mig såååå trött. Hoppas det lättar lite snart! Idag tog jag mig glad i hågen och med ny och fräsch luft under mina vingar till gymmet och ner i poolen. Det blev 80 långder idag på 65 min. Kände mig duktigt mör i kroppen efetr kan jag meddela. Nu ska jag bara vara glad framöver och njuta av det lilla livet nom mig. Är ivecka 12 nu faktiskt och det känns väldigt skönt att ha kommit hit. Nu kan jag pusta ut lite i alla fall.  

Här bjuder jag på min allra bästa bli på bra humör-låt. Jag bara älskar den! Man blir så glad och tacksam för det man har. Lyssna och njut säger jag bara. Njut din dag och kom ihåg imorgon när du vaknar att du har ett val. Välj att vara GLAD, för det gör jag!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Bra Josse att du väljer att vara glad. Det är härligt i din mors hjärta att veta att spralliga Josse fortsätter med glädje i sitt liv. Det är du och familjen värd.

varma och kärleksfulla kramar från mamma

2010-10-15 @ 11:00:16
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Bra tänkt sis, lov u!

2010-10-15 @ 19:40:37
Postat av: moncan

hej hopp josse, underbart med en hel massa hormoner som far runt kroppen va? ville bara saja att ifall du vill prata...behover rad...far spelet pa att sitta pa fel sida klotet - aven fast man samtidigt alskar det...sa hor av dej. kanske kanns lattare att prata med nan som sitter i liknande lage och fattar vad man snackar om. vad vet jag? livet blir vad man gor det till..bara att du jobbat pa livet i sverige i nastan 30ar. hehe. tar sin lilla tid att bygga ett liv nan annan stans. skicka garna en email. vore jattekul att hora ifran dej!!! ha det bast o njut av din graviditet. kramar/moncan

2010-10-15 @ 21:15:21
Postat av: Ida

Stämmer ju!! jag ska också va glad!! :D

2010-10-16 @ 17:24:03
URL: http://thesociety.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0