Livet gar och gar...


...och jag vill bara fanga varje sekund och tra de pa livets halsband. Jag vill uppdatera er lite om vad vi gjort den senate tiden. Jag ar nu i vecka 17 av min graviditet med lill-fis nr 2 och nu minsann sparkas det rundor ibladd. Fortfarande inte allfor ofta, men minst 1 gang om dan far jag mig en liten buff fran dar inne. Mysigt ar det och jag njuter av att kanna det lilla livet mer och mer. Noah pekar nu pa magen nar jag fragar om han vet vart bebisen ar. Jag sjunger bade for honom och for lill-fisen dar inne varje kvall. Det blir Troll-mors visan for Noah och sen blir det Majas visa for lill-fisen. Sa mysigt det vi har det. Spanningen ar olidlig och vi raknar ner dagarna il vi far oss en titt. Den 2 december ar det dags. Hoppas och tror sa klart att allt ok med lill-fisen, men skont att fa det svart pa vitt.

Forra vecka passade vi pa att flyga upp till Oakland och sen kora in mot land till Riverbank, dar Bart farfar och hans rara fru Gloria bor. Vi ville traffa de 2 och bara umgas da de bada ar gamla och skora, men ack sa klara i knoppen. Man vet ju aldrig hur lange man far ha de gamla hos sig sa det galler att passa pa. Noah busade med farfar Mendonca och charmade brallorna av de bagge tva. Kolla in farfars hangslen, mattband! De har ju en liten firma och ager en megastor symaskin som de sedan quiltar folks alster pa. De ar sa duktiga och har valdigt mycket att gora. Bra gjort maste jag saga da farfar ar over 80 bast.

Noah leker med lite klossar och andra leksaker har minsann. Bakom hanher ett annat lapptacke de quiltat. Noah underholl minsann farfar och Gloria. Pa kvallen blev det kina restaurang for hela slanten. Mycket trevlig att fa traffa de sina pa en kort men super-mysig visit.

Har ar symaskinen och pa ligger ett stort overkasst som precis blivit fardig-sytt. Jag ska precis paborja ett overkasst till mig och Bart och tankte be farfar fixa quiltingen sen.

Noah alskar att cykla minsann och har ar han fullt upptagen  med denna fina trehjuling som Gloria hittade i sina gommor. Det far nog bli att be jultomten kopa en san har till bus ungen Noah. Sa rolig han tycker det ar.

Noah somnar utslagen i Barts famn. Han sov mellan mig och Bart pa en uppblasbar dubbelmadrass, da vi lyckad lamna hans resesang hemma. Han har ju sovit i eget rum sen han var drygt 6 manader sa ingen av oss var vana med att ha varandra sa tatt. Det blev knagglig natt for oss alla tre. Noah somnade da alltsa lite senare i Bartans famn het slut min lilla skrutt. Trevlig varre hade vi. Nasta gang far det bli en liten langre tripp med en dags tur till San Francissco och Yosemity national park.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0