Nya möbler och husvisnig


Kolla in dessa fina kastruller/ stekpannor med superfina glaslock och sköna gummihandtag i Rachael Rays fina serie som jag fick av min fina man och vår goa son i morsdagspresent. Förstå att man blir bortskämmd här bort. Jag och Bart älskar ju att laga mat och prova nya goda och hälsosamma recept så dessa har redan använts flitigt kan jag meddela (amerikanska morsdag var redan för ca 3 veckor sedan). Dessutom fick jag 10 stora röda rosor. Ohh vad min man vet hur man skämmer bort sin kvinna. Tack mina goa pojkar för att ni firade mig så fint på mitt livs första morsdag. 

Jag har hittat en jätterolig och bra affär här i USA som heter Sprouts. De har verkligen allt mellan himmel och jord och mycket av deras sortiment är ekologiskt och närproducerat, alltså något aom ligger mig nära om hjärtat. Häromdan var vi där och införskaffade lite god och nyttig mat och då hittade jag bla. en superfin ekologisk majskyckling och lite anat smått och gott. Det resulterade i denna goda middag. Det var minsann den godaste kycklingen jag har ätit på mycket länge, så saftig och god att den bara smälte i munnen. Jag tackade moder natur för att jag fick lov att äta denna goda och fina mat ;)Dessutom blev det söta och fina majskolvar odlade bara ett stenkast från huset och en fin och smaskig sallad. Jag provade att göra egen hemmagjord Aioli och det blev riktigt gott. Receptet har jag hittat från hälsokokboken om det är någon som vill prova själv. Kul att prova nytt tycker jag i alla fall!

Bart ocj jag fick våra nya mögbler häromdan. De blev detta fina matbord i genuint trä och sex stolar till. Vi valde mella detta träslag "pecan" och en mörkare variant "espresso" men jag blev verkligen supernöjd med detta val. Den översta bilden visar den lilla varianten och den nedersta den stora. Bordet har den extra skivan inbyggd i mitten vilket är mycket praktiskt. Jag älskar att ha möjlighet att ha många gäster på besök och kunna bjuda på god mat vid detta snygga och mycket läckra bord. Vad tycker ni? Som ni lägger märke till står det 10 röda rosor på bordet. Dessa fina underbara kreationer fick jag av min älskade man på våran bröllopsdag. I love'em!   
Sen fick vi också denna ursnygga sänggavel. Kolla in så fin och elegant den är. Riktigt genuint trä (inget IKEA här inte ;) Jag gillar den skapt. Valde mellan denna och en annan gammeldags vit men så klart så är jag faktiskt jättenöjd att det blev denna. Här i denna kungliga och supersköna säng sover vi så gott. En detalj jag gillar är hur hög den är, man känner sig verkligen lite kunglig. Dessutom fick vi en bra deal på dessa möbler, ca 5000 SEK/ st.
Sofforna köpte vi på LAY-Z-BOY och de kostade verkligen en halv förmögenhet. Men boy o boy vad det var pengar väl spenderade. Som du kan se är det en 3:a, 2:a och en fåtölj och samtliga sitsar har en liten spak som man kan fälla ut och lägga sig plant med ett skönt fotstöd. Ojojoj så sköna de är. Snygga också tycker jag, espresso färgat läder och stora och rymmliga soffor. Vi är mycket nöjda och jag tycker vekligen att alla borde lägga pengar på en skön soffa då man sitter i den de allra flesta timmar på de vakna dygnet. I alla fall familjen Mendonca!
 
Köket är verlkligen hjärtat i vårat hus. Här spenderar man många härliga stunder tillsammans. Vi har en stor köksö som avgränsar köket med vardagsrum/ matsal. Kolla bara så stort och rrymmligt det är. Man har full uppsyn på vad som sker i vardagsuummet när man lagar mat, vilket är bra när man har en vilding till Tarzan-unge som gärna hittar på rackartyg och så.
.

Jag gillar det skarpt! Vi har 2 barstolar som står vid ön, där man kan sitta om man vill ta sig en snabb bit mat eller bara hänga. Snyggt tycker jag. Vad tycker ni om vårat söta lilla hus? Kom nu då, vi längtar så ;) Det är klart, nu har vi alla stora möbler inköpta och nu måste vi lägga lite krut på söta, fina och snygga prylar att sätta på väggar och  så. Men det får man ta lite pö om pö. Men jag gillar det mer och mer för varje dag som går.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Supersnyggt och vad fint du skriver och berättar.

Lycka till med allt och framförallt att fixa lite detaljer nu också som du själv skriver.

Ring mig Josse ikväll! Mer brev har kommit

Kram mamma

hälsa dina två pojkar

2010-05-31 @ 10:53:59
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Cindy

I LOVE your new furniture! I'll have to come over and see it!

2010-05-31 @ 16:07:40
Postat av: Anonym

OMG va fint ni har fått det...cant wait 2 come over. Idag har jag sprungit halvmilne, fatta...lilla jag klarade det. Hörde dej hela tiden, kämpa på...haha. Lov u sis

2010-05-31 @ 20:15:25
Postat av: moncan

hej,

vad kul att se hur ni pysslar o fixar. vad stort ni har det!!! usa assa. det ligger nat i att aka at vaster. kolla in vart hus som vi har till forsaljning for vi vill kopa storre:



http://www.rightmove.co.uk/property-for-sale/property-15775308.html



...snacka om patetiskt litet jamfort med svensk o amerikansk modell...



hoppas allt ar bra. halsa...



kram/moncan



2010-05-31 @ 23:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0