Doktorsvisit


Kolla in vad Tarzan har lärt sig. Jajamensan, nu klättrar han upp på bordet om stolarna råkar stå utdragna. Nu gäller det att tänka efter ordentligt och inte slarva med det för man vat ju inte vad som kan hända där uppe liksom. Och vet ni, ni ser Noah matstol som står bredvid bordet. Igår när vi kom hem från Dr och jag skulle berätta för Bart hur stor han hade blivit, klättrar Noah upp på bordet och sen in i sin matstol allt under loppet av 1 sekund. När jag vänder mig om ser jag honom alltså sittandes i sin stol. CHOCK! Farligt också dessutom...hmmmm!

Igår var det dax för Noah att träffa Dr för 1:a gången i detta landet. 25 dollar kostade besöket och nu fick jag även använt vår hälsoförsäkring som Bart får via jobbet. Nu ska ni få höra så stor min unge har blivit: Väger gör han nu hela 11,9 kg (26 lbs, 90%tile) och han är hela 84 cm lång (33 inc, 100%tile) min långeman. Sen var det dax för vaccination och han fick de 2 sprutorna vi ger i Sverige också plus 2 ytterligare. Det var för Hepatit B och även vattkoppor. jag vet, det låter tokigt att ge för detta men tydligen är det lag här i USA att alla barn vaccineras mot detta för att kunna gå på dagis/ skola framöver. Dessutom kollade man ett HB på honom, vilket egentligen görs på alla barn vid 9 månader och 2 år här. De 3 första sprutorna tittade han bara lite förvånat på sköterskan, men den 4:de blev bara för mycket och han knorrade lite grann. Men sen fick han ju fina plåster och en liten sång på det och han hade glömt allt vad smärta hette. Så duktig han är min lille kille alltså, man blir ju bara så stolt. Under Dr undersökningen for han runder som en illbatting, upp och ner på stolarna, släckte taklampan så det blev halt svart vid ett tillfälle, ut med ALLA leksaker på golvet och försökte sedan duktigt placera de i papperskorgen. Hmmmm...trötta  mig unge. Men han var i alla fall frisk som en nötkärna och växer så det knakar! En stor OK stämpel i rumpan på Tarzan. Hana fick inga biverkningar alls från sprutorna, var lika glad som vanligt och sov till 09:00 imorse...precis som vanligt.
Igår stack jag iväg och tränade när Bart kom hem. Det blev 2,5 slow löp och sen ben. Ajajaj minhögra skinka krampade ihop sig till en liten boll och det gör till och med onte fortfarande 24 timmare senare. Tur att det är bröst idag som gäller så att skinkan får vila. Nu har vi haft anticimex här idag som sprutade och hade sig och dessutom en kille som fixar dörrklockan och lite annat smått här hemma. Skönt att hyra trots allt, så att sånt lite smått tas om hand om. Ha en wonderful day...Idag fyller förresten Noah's kusin Caden år och vi ska alltså på kalas. Skoj!

Kommentarer
Postat av: Margit

mormors store kille har blivit stor

Lång som far sin

vild och galen som en tarzan är han också. Gäller att ha ögon både bak och fram

kram mormor

2010-06-22 @ 20:56:47
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0