Kunde inte lata bli...


Igar gick vi in i vecka 21 (20+0) och eftersom vi numera vet att det ar en liten flicka pa jasning i min mage sa kan ju jag inte lata bli att inhandla dessa sma godbitar. Det blev tva sommarklanningar i stl 3-6 manader och aven 2 urgulliga bodysar i stl 0-3 manader. Vi alla vet att vi Mendoncor far stora bebisar sa det blir inget minismatt har inte. Dessutom vet man ju denna gang att de sma liven verkligen vaxer sa det knakar den forsta tiden och vissa klader hinnar man darfor inte anvanda mer an en gang om man har tur. Men visst ar det kul att kopa klader och sarskillt till flickor eftersom det finns sa mycket fint. Det borjar bli mer och mer verkligt att vi snart ska fa en till liten familjemedlem och en tos dessutom.  

Sen blev det denna supermysiga filt till lillan. Kolla in texten broderat pa kanten: Thank heaven for little girls. Noah har en liknande filt fats bla som fortfarande ar hans favorit. Darfor tyckte bade jag och Bart att detta skulle bli lillans mysfilt.

Rakar man saga ordet glass eller om Noah ser det pa TVn sa springer han in i koket och bankar pa frysdorren minsann. Han vet vad han vill ha! Har sitter han nojd och smaskar i sig en god liten isglass. Hjartat mitt smalter av karlek till denna gosse. Han ar valdigt forstandig och snackar numera valdigt bra. Nu sist har han lart sig saga God Jul (Go Ju) och mormor (momo). Bada sager han sedan langt tillbaka. Det roliga ar att han lar sig efter att hort mig eller bart saga ett ord till honom en gang. Smart och snabblard min lille pag!

Vi passade Noahs kusin Caden haromdan. Har sitter de och busar ihop. Sota ar de minsann och leker battre och battre for varja gang.

Magen min vaxer och lillan gor sig ofta paminnd med an massa sparkar, kickar, buffar och allt annat  hon har for sig dar inne. Just nu mar jag finfint. Behover inte langre sova pa dass da nattpinkandet har lugnat ner sig.
Illaaendet existerar inte langre och magen ar ganska liten och natt an sa lange. Energin har kommit tillbaka och nu har suget efter gymmet kommit tillbaka. Jag mar ju sa grymmt bra av att trana och far ett harligt lyckorus for resten av dagen efter ett pass. Idag blev det 8 km cykling och 6 ovningar rygg och ben (totalt 1,5 timma). Sa otroligt skont och valbefinnande. Nu kanner jag lite knak fran mina fogar men hoppas det lagger sig snart. Noah har lagt sig ner for en tuppis och da passar jag pa att luta mig tillbaka i soffan och VILA (las titta pa TV och halvplugga). Jag mar riktigt bra nu faktiskt och kanner den dar sprudlande graviditets-gladjen!
 
Min alskade gull-Bart ar snart langledig over jul och nyar och det ska bli sa mysigt att bara umgas och ra om varandra lite grann. Helgerna gar ruskigt fort och innan man vet ordet av sa ar det dags for veckans jobb.
Ibland ar det omojligt att fa en pose med denna vilde. Han har en miljon myror i brallan!
som ni kan se har! Han vill hellre plocka bort alla kulor fran denna lilla julgran jag fick av Bart haromdan. Busiga lille pojk!

Kommentarer
Postat av: Ida

åhhhh vilka fina kläder!! :D:D o din mage har ju växt mkt nu.... spännande det ska bli!!

2010-12-14 @ 11:49:52
URL: http://thesociety.blogg.se/
Postat av: Annica

haha barn är underbara ;D

2010-12-14 @ 12:21:52
URL: http://anniicanilsson.blogg.se/
Postat av: Susanne

Gud vilka fina och söta flickkläder till lilla flickbebisen.

Mormor är så stolt och glad. Noah är för duktig och vad roligt att han snackar så mycket.

Kärlek till er alla från mormor

2010-12-14 @ 13:52:51
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Carran

vad fina ni e o vilka fina kläder ni köpt till bebben:)

2010-12-16 @ 20:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0