It's a girl!


Igar var vi alltsa pa det plannerade ultraljudet. Jag var sa nervos och pirrig att se hur allt sag ut dar inne att jag sag mitt hjartat hoppa utanpa kladerna. Bart kom hem tidigt fran jobbet och Jolene kom och passade busungen at oss. Bart och jag satt spanda och tittade pa medans vi fick se var unge. Allt var helt perfekt och vi sag ett hjarta som klappade 152 s/ min. Vi sag fotterna och benen som sparkat mig dar inne sedan 4 veckor tillbaka. Tva sma fina hander fanss ocksa pa plats. Till sist fragade Dr om vi ville se nagot mer och sjalvklart bad vi henne kolla upp om det var en flicka eller pojke. 1 sekund senare sa Dr att det fanns tre streck och att det allts var en flicka. Jag blev sa lycklig att jag borjade bola, tararna bara flodade ner. Bart och jag tog varandda har i handen och kunde nog inte riktigt forsta vad som sas. Vi ringde alla och berattade de roliga nyheterna. Ohh vilken lycka, en liten tos. Jag har trott detta sedan dagen da jag satt med plusset i handen. Jag visste att det var en flicka redan da. Dessutom har jag ju matt illa och fatt finnar som varsta tonaringen, men nagot inom mitt lilla moders hjarta vissta jag om att det var en liten flicka som skulle komma till oss har nast. Nu bar jag lillan under mitt hjarta nagra mander till men den 1 Maj ar hon sa valkommen sa. Da har vi lite tid att fixa och dona, sy och virka klader till min lilla sessa.

Har ar den fina ryggraden. Man blir makta imponerad varje gang man tanker pa naturens underverk och att allt bara funkar och blir till en perfekt liten manniska. Livets mirakel. 
 
En bild pa flick-delen fick vi ocksa!
Ohh vilken lycka jag kanner nu! Noah ska bli en helt underbar storebror till en valskapt helt fantastik lilla syster. En av varje! Bart och jag kommer vara de lyckligaste foraldrarna till 2 underbara barn.  Som Ronjas mamma Lovis sa: Har jag bestamt att det ska bli en Ronja, sa blir det en Ronja! Jag har ju sjungt Majas visa for lillan i magen sedan langt tillbaka, nu antligen fick jag veta att jag hade ratt.
 
Bart och jag har lange gillat och spelat denna lat och har snackat om att varan dotter ska heta sa som huvudinnehavaren i laten heter: Delilah! Bart och jag hade ju lange ett langdistansforhallande, han har och jag hemma i Sverige. Det var val darfor vi bade foll for denna lat. Bart och jag har sjungit Hey there Delilah, what it's like in mommys belly! Ska smaka lite pa namnet ett tag nu nar jag vet att det ar en tos dar inne, men jag gillar't skarpt.
Njut av det dyrbara livet min van. Tra onoblicken, de stora och de sma, pa livets halsband. Jag gor det varje dag! Det finns sa mycket att vara tacksam for har i livet om vi bara oppnar ogonen och hjartat och ser det!
Puss pa er mina godingar 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Grattis älskade Josse och Bart. Min glädje är enorm och så skönt att ha fått bekräftat vad det är som gömmer sig i din mage.

Lycka till och hälsa Noah

kramar från en lycklig mormor som äntligen får ett litet barnbarn som är en flicka

2010-12-04 @ 08:26:45
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: malin larsson

Grattis grattis! Hoppas allt går bra :)

2010-12-04 @ 10:05:27
URL: http://www.madicken.bloggagratis.se
Postat av: Carran

Oh vilken glad nyhet att höra att allt e bra me den lille:)o sen att det e en liten tös, e så glad för er skull min kära syster, e så glad att få bli moster igen:)hoppas vi ses snart. Pusskram fina du

2010-12-04 @ 20:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0