På G...


Här har vi låten med stor L. Fy tusan så taggad jag blir alltså ;) Det skadar ju inte att den är av min favvis-rappare!

Igår packade jag ihop mig och ongen och bestämmde mig för att skärpa till mig lite och gymma . Jag behövde få lite utlopp för lite ledsna känslor och vart gör man inte det bättre än på löpbandet eller med ett par hantlar i händerna? Mina underbara gäster Patrik och Maccan lämnade oss igen efter 1 månad här hos oss och jag var ledsen och ensam igen. Inte ensam, men jag är ju så van att vara omringad av vänner och familj och nu är det i princip bara jag och Noah om dagarna. Men i villket fall så sätter jag i lurarna och trycker upp volymen riktigt rejält medans jag fixar i ordning mig och lillen, tjoar och dansar för att pumpa upp lite energi. Det funkar verkligen! Jag sprang iväg och var riktigt på g. Jag hade tänkt att springa lite men rycktes med av musiken jag hade laddat min ipod med. Det bidde 4 km och jag var knappt trött, kunde nog kört lite till men var sugen på att lyfta lite skrot nu. Axlar fick piskas rejält i hela 45 minuter. Sen var det dax att hämta ongen och kuta hem med värsta adrenalinpåslaget och glad som en lärka. Det är fashinerande vad träning kan få en att må bra, det är precis som om all oro och jobbiga tankar bara svettas bort.  



Här sitter Noah i vagnen helt slut efter att ha busat med alla barnen på gymmets barnpassning. Han blir helt slut och svett efter den 15 minuter långa prommenaden i 40 graders hetta.

Här har i ni en adrenalin-hajpad Josse, slut men glad på en och samma gång. Jag mår så bra av att träna!
 
Det lagas även mycket supergod mat nu i familjen Mendoncas hushåll. Här har vi en  New York strik biff med coleslaw och sallad, helt i LCHF's anda. Jag älskar verkligen den här metoden nu, eller sättet att leva och äta. Njuter av god mat och känner mig aldrig hungrig eller sötsugen då man aldrig får topparna och dalarna i blodsockret som när man äter kolhydrater. Jag vill verkligen förmeddla detta till samtliga där ute, vi mår alla bättre av att äta som vi gjorde på stenåldern ;)

Kommentarer
Postat av: susanne

Bra Josse!

Stolt över dig och att du gillar LCHF så mycket

kram från mamma

hälsa Nois och Bart

2010-08-07 @ 12:00:28
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0